Content is king – Framgång med värdefullt innehåll

Content is king – Framgång med värdefullt innehåll

Byrå: SCPGREY  |  År: 2014  |  Min roll: Creative & Strategist

Att säga att informationsflödet sker med en enorm hastighet får väl i det närmaste sägas vara redundant. Det är viktigare att fokusera på att forma sig strategier och metoder för att hantera förväntningarna på ett enormt informationsflöde.

Konsumenter är kräsna – mer kräsna än någonsin, kanske just på grund av flödet av information. Upplever konsumenten informationen, eller ska vi kanske säga innehållet, tråkigt eller ointressant, ja, då finns det något annat mycket mer spännande och givande ett klick bort.

Det är bara med värdefullt innehåll vi kan stjäla konsumentens tid, det är bara genom att intressera sig för dem och ta dem på allvar som som vi köper deras intresse.

Content Marketing och Content Strategy är verkligen orden för dagen 2014 men ändå vet de flesta väldigt lite om hur man strategiskt planerar och underhåller innehåll och vad kalaset kostar.

Den här presentationen går igenom grunderna i innehållsmarknadsföring och ger några konkreta och handfasta tips för hur man som marknadsförare kan bli framgångsrik med värdefullt innehåll.

Klicka här för att se hela presentationen på slideshare >