Frukostseminarium #2

Frukostseminarium #2

Byrå: Linderoths  |  År: 2017  |  Min roll: Digital Director & Strategist

Varumärket i en den nya digital verkligheten.

Världen står inför, eller kanske redan befinner sig inuti, ett nytt digitalt paradigm som inte bara påverkar tekniska lösningar utan framför allt hur vi beter oss, umgås med varandra, värderar och upplever världen.

Fram till för några år sedan var varumärket mest en fråga för marknadsavdelningen. Men i dagens digitaliserade värld genomsyrar varumärkesfrågorna hela företagets verksamhet; hur man gör affärer, organiserar sig, kommunicerar och beter sig.

 Starka varumärken attraherar de bästa talangerna.

Varumärken som kan leverera starka, modiga och minnesvärda berättelser engagerar människor både i och utanför varumärket. Och företag som utnyttjar och anpassar sig till den nya digitala verkligheten lyckas mycket bättre med att anställa de bästa medarbetarna och vassaste talangerna. På så sätt hamnar man i en positiv spiral – bättre medarbetare bygger bättre och starkare varumärken, produkter och upplevelser. I sin tur skaffar varumärket sig fler och bättre kunder, fans och följare.

Ni vill ha de bästa. Vill de bästa jobba hos er?

Linderoths blev inbjudna av Maquire och Jerrie, experter inom rekrytering, att hålla ett frukostseminarium om hur företag kan bygga starka varumärken och på så sätt attrahera och behålla de bästa talangerna. Vi döpte seminariet till ”Ni vill ha de bästa. Vill de bästa jobba hos er?” och pratade i en knapp timme om strategier för att bygga starka och spännande varumärke, hur man möter och navigerar i det nya digitala paradigmet och hur alltsammans också bygger starka arbetsgivarvarumärken.

Klicka här för att se hela presentationen på slideshare >