Daddy & CP+B

Art Director
2007 – 2010

CP+ B, 2010: När Daddy-företagen köptes av CP+B skapades ett nytt, enat varumärke: CP+B Europe. På CP+B Europe arbetade jag i en internationell och tävlingsinriktad miljö med varumärken som Burger King, SAS, Bjurfors mfl. Arbetets fokus låg på strategisk kreativitet och på innehållsstrategi- och produktion. Ett av CP+Bs adelsmärke är integrerad kommunikation, alltid med en digital nerv. Målet var alltid att skapa uppmärksammade kampanjer och stor vikt lades vid reklamtävlingar.

Daddy Identity, 2009: Daddy Identity var Daddys dotterbolag med fokus på strategiska, digitala varumärkesarbeten. Jag arbetade med stort fokus på innehållsproduktion och innehållsstrategi. Jag arbetade också med design, med varumärkes- och webbdesign. Några av varumärkena jag arbetade med var Eton Shirts, Liseberg, Furuviks Djurpark och Göteborg International Film Festival.

Daddy, 2008: Daddy var en digital reklambyrå. Här jobbade jag med bl a Posten, Telia och SAS med kampanjkommunikation, kampanjsidor, bannerannonsering etc. Fokus var digitala och sociala kanaler och arbetet bestod av en blandning av idé- och konceptproduction, design, photo och filmuppdrag.