SCPGREY

Digital Director
2014 – 2015

Min och mina kollegors utmaning är inte specifikt digital, den handlar om möjligheten och viljan att förändras med en värld som onekligen förändras i snabb takt. Människors preferenser förändras, vårt sätt att socialisera, hastigheten, tekniken osv osv. Det viktigaste är ju att prioritera utifrån varumärkets målsättningar. Inte utifrån vilka kanaler som man har att välja på.

När gränsen mellan ”analogt” och ”digitalt” har suddas ut, när alla kanaler är digitala, har digitala delar eller digitala möten så har ”digitalt” tappat sin relevans som prefix. Så jag försöker göra skillnad genom att inte göra så stor skillnad mellan det ena eller andra. Jag arbetar som strategisk kreatör. Eller kanske som en kreativ strateg, med varumärkesstrategi, innehållsstrategi och kreativt ledarskap. Nästan alltid tar sig arbetet ett digitalt uttryck eller får ett digitalt möte (därav titeln) men jag jobbar med att utveckla och kvalitetssäkra alla våra leveranser, för att få discipliner och människor att arbeta tillsammans och att utveckla vår affär, må den vara ”digital” eller inte.

På SCPGREY arbetar vi med kunder som Volvo, Fristad Kansas, Göteborg International Film Festival, Lantmännen Bozita, Göteborgs Stad, Skärhamns Frys m.fl.